Google Search

Google Search (ook wel bekend als Google Zoeken) is wereldwijd verreweg de populairste zoekmachine en heeft een marktaandeel van zo’n 95%. Bedrijven staan dan ook te trappelen om op voor hun belangrijke zoekwoorden te adverteren, want een hoge positie in de zoekresultaten staat garant voor veel bezoekers en een stroom aan potentiële klanten.

Adverteren op Google gebeurt meestal met tekstadvertenties, maar ook Responsive Search Ads winnen aan bekendheid. De specialisten van Harundo kunnen beide advertentievarianten inzetten in Google Search en halen zo het maximale rendement uit elke advertentiecampagne. Bel ons op 074 82 00 909 voor meer informatie over de uitgebreide opties van zoekmachine adverteren!

Wat zijn de voordelen van tekstadvertenties in Google?

Google Ads is groot geworden door tekstadvertenties en deze zijn ook tegenwoordig nog altijd zeer doeltreffend. Een verschil ten opzichte van vroeger is dat de mogelijkheden veel uitgebreider zijn. Zo kun je bij je advertenties bijvoorbeeld gebruik maken van sitelinks. Dit zijn extra sublinks bij een zoekopdracht, die de gebruiker doorleiden naar nog specifiekere pagina’s rondom een zoekwoord.

Opties zoals sitelinks bieden gebruikers sneller de informatie die ze zoeken en resulteren daarom in hogere doorklikpercentages. Het grootste voordeel van tekstadvertenties blijft natuurlijk dat ze je een van de bovenste 4 posities in Google garanderen. Met zoekmachine adverteren (SEA) sta je daarom altijd hoger in Google dan met zoekmachine optimalisatie (SEO).

Zoekmachine adverteren: steeds meer advertentieruimte

In Google Search komt bovendien steeds meer advertentieruimte beschikbaar. Dit is goed nieuws voor adverteerders, waarvan de advertenties in de zoekresultaten zichtbaarder zijn dan vroeger. Daarnaast biedt de extra advertentieruimte aanvullende mogelijkheden om je boodschap af te stemmen op de doelgroep. Het is hierdoor makkelijker om je te onderscheiden van de concurrentie.

In tekstadvertenties profiteer je tegenwoordig bijvoorbeeld van meerdere kopvelden in plaats van één. Ook is de lengte van het beschrijvingsveld behoorlijk uitgebreid. De specialisten van Harundo weten precies hoe je deze en andere voorbeelden van extra advertentieruimte optimaal in je voordeel kunt benutten.

Responsive Search Ads naast tekstadvertenties

Naast tekstadvertenties, zijn ook Responsive Search Ads mogelijk bij zoekmachine adverteren. Bij deze relatief nieuwe advertentievorm kun je tot wel 15 verschillende koppen en 4 verschillende beschrijvingen inzetten. Google test automatisch welke combinaties van koppen en beschrijvingen tot de meeste klikken leiden. In totaal zijn er maar liefst 43.680 combinaties mogelijk!

Responsive Search Ads bieden echter nog meer voordelen ten opzichte van statische tekstadvertenties. Ze nemen de meeste ruimte in van alle Google advertenties en bieden in vergelijking met Expanded Text Ads onder meer een extra kop en beschrijving. Bovendien is de karakterlimiet dubbel zo groot (op het moment van schrijven 300 in plaats van 150 karakters).

Bovenaan in Google Zoeken? Slim adverteren!

In Google Search zijn de mogelijkheden uiteraard nog veel groter dan we hierboven bespreken. De specialisten van Harundo beschikken over jarenlange ervaring met het ontwikkelen van doeltreffende advertentiecampagnes en volgen de laatste ontwikkelingen omtrent Google Zoeken nauwgezet. Van tekstadvertenties tot Responsive Search Ads; wij kunnen je compleet ontzorgen.

Begint het jou te duizelen bij alle mogelijkheden rondom zoekmachine adverteren of wil je simpelweg meer rendement uit je Google advertenties halen? Bel ons op 074 82 00 909 of vraag vrijblijvend een gratis scan aan. Wij informeren je graag over de mogelijkheden om het maximale uit Google Search te halen en met je website bovenaan in de zoekmachine te komen!