Remarketing

Niet iedereen die je website bezoekt, gaat meteen over tot conversie. Sterker nog; zo’n 98% van de mensen verlaat je website zonder het invullen van een leadformulier of het doen van een aankoop. De oplossing is remarketing (ook wel bekend als retargeting). Met deze advertentiemethode benader je bezoekers opnieuw en trek je een groter deel van de doelgroep alsnog over de streep.

Remarketing wordt aangeboden als advertentiemogelijkheid in Google Ads en de advertenties worden vertoond via Google Search en het Google Display Netwerk. Dit maakt dat je meer dan 90% van alle internetgebruikers kunt bereiken. Wil je weten hoe Harundo retargeting effectief voor jou kan inzetten? Bel naar 074 82 00 909 of stuur ons een mail via info@harundo.nl.

Wat zijn de voordelen van remarketing (of retargeting)?

Remarketing levert advertenties op die een stuk persoonlijker en relevanter zijn dan die bij andere advertentievormen. De kans dat gebruikers interesse hebben is enorm groot (ze hebben je website immers eerder bezocht) en deze voorkennis helpt bij het creëren van een succesvolle advertentie in Google Ads. De conversiekans is hierdoor maar liefst 70% groter bij geretargete gebruikers!

Belangrijk is echter dat je deze mensen niet overspoelt met een stroom aan dezelfde advertenties. De juiste mate van retargeting is essentieel om het maximale rendement uit een remarketing campagne te halen. Gelukkig biedt Google verschillende opties om de bezoekers die je hebt vastgelegd in een zogenaamde remarketinglijst te segmenteren.

Wat maakt remarketing zo effectief?

Segmentatie is het onderverdelen van je remarketinglijst in verschillende doelgroepen op basis van gedrag. Je kunt bezoekers bijvoorbeeld benaderen op basis van producten die ze eerder in je webshop bekeken, in hun winkelmandje plaatsten of zelfs kochten. Op deze manier is het met remarketing ook mogelijk om bijvoorbeeld herhaalaankopen bij klanten te stimuleren.

Cruciaal voor het succes van retargeting is dan ook het aanpassen van je advertenties op bovengenoemde factoren. Een bezoeker die zich op je website alleen oriënteerde, dien je anders te benaderen dan een trouwe klant die al vele producten heeft gekocht. Zaken als timing, frequentie, volume en het netwerk van je advertenties spelen hierbij ook een belangrijke rol.

Wat is Dynamische remarketing?

Om het maximale uit de segmentatiemogelijkheden in Google Ads te halen, maak je gebruik van Dynamische remarketing in plaats van reguliere remarketing. Bij de dynamische variant toon je jouw advertenties namelijk niet alleen aan eerdere bezoekers, maar toon je specifiek de producten die ze tijdens hun eerdere bezoek bekeken.

Deze manier van retargeting geeft je dan ook veel meer opties om je doelgroep met gerichte advertenties te bereiken. In combinatie met het gebruik van meerdere advertentieformaten en ontwerpen vergroot je zo jouw kans op een hoge conversieratio. Aan de hand van statistieken kun je de optimale frequentie voor je remarketing advertenties bepalen.

Stimuleer herhaalaankopen met remarketing

Adverteren met remarketing is een geweldige manier om het maximale rendement uit je advertentiecampagnes te halen. Je kunt geconverteerde klanten uitsluiten voor advertenties over hetzelfde product of ze juist targeten om herhaalaankopen te stimuleren. Het continu testen van je campagne helpt je om de best presterende advertentievarianten te ontdekken en ROI te verhogen.

Wil jij ook profiteren van de enorme mogelijkheden van remarketing, maar ontbeer je de kennis of tijd om zelf een winstgevende campagne te ontwikkelen? Schakel dan de hulp in van de retargeting specialisten van Harundo. Op basis van een gratis scan brengen wij vrijblijvend advies uit over de manier waarop jij deze methode kunt inzetten. Bel ons nu op 074 82 00 909!