Google Display

Het Google Display Netwerk is het grootste advertentienetwerk ter wereld, waar miljoenen websites bij zijn aangesloten. Met adverteren via dit netwerk kun je meer dan 90% van alle internetgebruikers ter wereld bereiken. Dat is mogelijk met zowel beeldadvertenties (bannering) als tekstadvertenties. Dit maakt Display advertising uniek ten opzichte van bijvoorbeeld Google Search.

Een Google Display campagne kun je opzetten via advertentieplatform Google Ads. Hierdoor kunnen de specialisten van Harundo Display advertising zeer effectief voor jou inzetten. Wij weten exact welke beeldadvertenties voor jouw doelgroep het beste werken en zorgen dat je de juiste mensen bereikt. Meer weten? Bel ons op 074 82 00 909 of stuur een mailtje naar info@harundo.nl.

Wat zijn de voordelen van Google Display advertising?

Google Display advertenties bieden specifieke voordelen in vergelijking met andere vormen van online adverteren. Bannering biedt de mogelijkheid om met je merk visueel naar buiten te treden en draagt hiermee bij aan een goede online positionering. Ook zijn de targetingopties uitgebreid; je kunt targeten op specifieke doelgroepen of bezoekers retargeten voor meer rendement uit je campagnes.

Het enorme bereik van het Google Display Netwerk maakt het mogelijk om vrijwel elke potentiële klantengroep online te bereiken. Niet alleen via websites, maar bijvoorbeeld ook via apps die qua inhoud relevant zijn voor de geplaatste advertenties. De hoge relevantie van de bannering vergroot de kans op een hoge doorklik- en conversieratio.

Bannering met beeldadvertenties: wat is mogelijk?

Responsieve Display advertenties zijn tegenwoordig het standaard advertentietype in het Google Display Netwerk. Deze advertenties zijn makkelijk aanpasbaar aan de huisstijl van je merk en bieden maximale controle over je uitstraling en boodschap. Je kunt een Google banner in verschillende afmetingen creëren voor een optimale weergave op desktop of juist mobiel.

In totaal ondersteunt het advertentienetwerk 20 HTML-5 bannerformaten in 4 categorieën: vierkant en rechthoekig, skyscraper, leaderboard en mobiel. Voor beeldadvertenties zijn 300×250 (inline rechthoek), 320×50 (mobiel) en 728×90 (leaderboard) voorbeelden van effectieve formaten. De experts van Harundo werken vaak met meerdere bannerformaten in een campagne.

Hoe creëer ik een effectieve Google Display campagne?

Google Display advertenties vragen, meer nog dan tekstadvertenties in Google Search, om een zeer gerichte targeting van de doelgroep. Dit heeft alles te maken met de enorme omvang van het Display Netwerk, waarbinnen het een kunst is om de juiste mensen te bereiken. Hoe beter je hierin slaagt, hoe meer kliks je op je beeldadvertenties zult krijgen.

Google biedt daarom uitgebreide targetingmogelijkheden op het gebied van Display advertising. Zo kun je bijvoorbeeld relevante sites (op basis van zoekwoorden), relevante onderwerpen of relevante interesses van gebruikers targeten. Je kunt je bannering ook inzetten voor remarketing om eerdere bezoekers van je website opnieuw te bereiken.

Haal meer uit je Google Display advertising!

Adverteren in het enorme Google Display Netwerk biedt jouw bedrijf een enorm potentieel. De ontwikkelingen op dit gebied verlopen razendsnel en geregeld komen er nieuwe functionaliteiten beschikbaar. Bij Harundo zijn we op de hoogte van alle ins en outs op het gebied van Display advertising en ontwikkelen we tekst- en beeldadvertenties met een maximaal rendement.

Kom je zelf niet toe aan het opzetten van Google Display advertenties of maak je graag gebruik van onze grote kennis op dit vlak? Twijfel dan niet en bel ons vrijblijvend op 074 82 00 909. Graag brengen wij jouw opties voor doeltreffende Display advertising met een gratis scan in kaart.