Google Shopping

Google Shopping-productadvertenties staan boven of rechts van de normale zoekresultaten in Google. Hierdoor bieden ze webshops een uitstekende manier om hun producten visueel bij consumenten onder de aandacht te brengen. De advertenties worden getoond aan de hand van de zoekopdracht van de gebruiker en hebben hiermee een hoge relevantie.

Harundo beschikt over jarenlange ervaring met het ontwikkelen van winstgevende Google Shopping ads en helpt ook jou graag om je productverkoop te vergroten. Wij kunnen hierbij ook werken met een automatiseringstool zoals Channable, zodat je productfeed altijd actueel is. Meer weten over de mogelijkheden en kosten? Bel ons op 074 82 00 909 of stuur een mail naar info@harundo.nl.

Wat zijn de voordelen van Google Shopping ads?

Google Shopping biedt tal van voordelen in vergelijking met andere advertentievormen zoals Google Search en Google Display:

  • Een hogere conversieratio. Google kan de koopintentie van de gebruiker inschatten op basis van de gebruikte zoekterm en op basis hiervan je advertenties wel of niet vertonen.
  • Een hogere doorklikratio. Google Shopping ads staan bovenaan in Google. In combinatie met de productafbeelding maakt dit de doorklikratio flink hoger.
  • Een hogere zichtbaarheid. Je kunt met meerdere producten in de productadvertenties staan. Hierdoor is je merk een stuk zichtbaarder in de zoekresultaten.
  • Een snelle evaluatie. Google Shopping biedt gedetailleerd inzicht in de prestaties van je advertenties. Filter op de best scorende producten of vergelijk je productadvertenties met de concurrentie.

Google Shopping instellen: hoe werkt dat?

Het maximale uit Google Shopping haal je alleen als je weet hoe je verschillende variabelen moet instellen. Denk hierbij onder meer aan het creëren en optimaliseren van een productfeed, het formuleren en uitvoeren van een weloverwogen biedingsstrategie en het monitoren en evalueren van de campagneresultaten. Dit alles vereist de nodige kennis en expertise.

Bij Google Shopping ads is het vaak interessant om te werken met een automatiseringstool zoals Channable. Ook deze moet je op de juiste wijze instellen om vloeiend samen te werken met jouw webshop platform (denk hierbij bijvoorbeeld aan CCV Shop, Magento, Shopify, WooCommerce of Lightspeed). Het team van Harundo is gespecialiseerd in het gebruik van dit soort tools.

Google Shopping advertenties: wat zijn de kosten?

Google Shopping is onderdeel van Google Ads en de kosten van advertenties worden dan ook per klik (CPC) in rekening gebracht. Je betaalt hierdoor alleen voor het aantal keer dat er op de ads geklikt is en niet voor het aantal keer dat ze zijn vertoond. Je bepaalt zelf het maximumbedrag dat je bereid bent om voor een klik te betalen; de kosten lopen vaak op bij zoekwoorden met meer concurrentie.

De totale kosten die je kwijt bent aan je Shopping advertenties, zijn mede afhankelijk van het dagbudget dat je kunt instellen. Op dagen dat gebruikers vaker zoeken naar jouw producten, kun je maximaal twee keer je dagbudget spenderen aan ads. Op rustiger dagen in de maand worden je productadvertenties dan minder vaak getoond.

Haal meer uit je Google Shopping ads!

Het slim instellen van je Google Shopping ads, zorgt ervoor dat je de kosten ervan flink kunt verlagen en het aantal productaankopen kunt vergroten. Bij Harundo zijn we op de hoogte van de beste strategieën om het maximale uit jouw Shopping advertenties te halen en sturen we je campagne constant bij om er meer rendement uit te halen.

Wil je meer weten over de manier waarop Google Shopping werkt of ontvang je graag een vrijblijvend advies op maat? Twijfel niet en laat onze specialisten een gratis scan voor je uitvoeren. Bel naar 074 82 00 909 en haal meer uit de advertenties voor jouw webshop.