FAQ

Ik verkoop mijn producten in slechts 2 provincies, werkt Google AdWords dan wel voor mij?

Jazeker! We kunnen per provincie en zelfs per stad de AdWords campagnes instellen, hierdoor zul je nooit op een onwenselijke locatie tevoorschijn komen met je advertentie.

Wat kost het om te adverteren met Google AdWords?

Afhankelijk van wat je zelf wilt uitgeven! Wij kunnen globaal een inschatting maken wat er ongeveer nodig is aan budget zodra we de campagne opzet hebben besproken met de klant. Google werkt altijd met een veilingsysteem, dat afhankelijk is van diverse factoren. Dit veilingsysteem stelt de cost per click vast hoeveel je voor iedere bezoeker betaalt.

Betalen jullie mijn advertentiebudget of doe ik dit zelf?

De betaling van de advertenties wordt rechtstreeks gefactureerd; dit loopt niet via ons. Wel begeleiden we onze klanten stap voor stap hoe dit ingesteld dient te worden zodat de campagne live kan!

Mijn bedrijf past niet in 1 van jullie 4 AdWords pakketten, wat nu?

Geen probleem, dan gaan we kijken naar een passende oplossing! Geef ons een belletje 074 82 00 909 of mail ons info@harundo.nl.

Waarom heb ik Harundo nodig voor het bijhouden van mijn AdWords account?

Heel simpel eigenlijk; wij hebben de kennis en expertise in huis tegen relatief lage kosten, je hebt een persoonlijk aanspreekpunt en wij vinden Google AdWords gewoon heel gaaf! We krijgen een kick als we resultaat behalen, samen met de klant.

Ik heb een AdWords campagne, maar ik zie mijn advertenties niet; wat nu?

Dit kan met vele factoren te maken hebben. Budget, locatie, zoektermen, IP adres en ga zo maar door. Wij kunnen precies zien waar het aan ligt, dus schrik niet direct!

Waarom moeten jullie maandelijks optimaliseren en managen?

Harundo heeft bewust gekozen voor maandelijks campagnemanagement omdat er elke maand gekeken moet worden wat er wel en niet werkt binnen de campagne. Door constant bij te sturen en experimenten te draaien qua campagne instellingen en advertenties kunnen wij iedere euro zo nuttig mogelijk besteden. Een ander onderdeel waarom er maandelijks gekeken wordt is dat er constant veranderen zijn, afkomstig van Google zelf. Hiermee blijft je campagne altijd up-to-date en ben je de concurrentie een stap voor.

Wat komt er bij kijken om een AdWords campagne op te zetten?

Een AdWords campagne opstarten is vrij gecompliceerd, als je het goed wilt doen. Het gaat om onder andere zoektermen, advertenties, campagne types, structuur, extensies en nog veel meer. Het advertentie gedeelte wordt steeds belangrijker gemaakt door Google, vandaar dat het opzetten van een AdWords campagne niet meer zo gemakkelijk is dan voorheen.

Kan ik Google AdWords zelf ook uitvoeren?

Natuurlijk kan dat, maar zodra je 1 of 2 maand niet de updates blijft volgen loop je achter op je rechtstreekse concurrent. Wil je dit? Wij denken van niet, vandaar dat we voor iedere partij (klein tot groot) een geschikt pakket hebben ontworpen waarmee je altijd een geoptimaliseerde campagne live hebt staan. Omkijken hoeft niet want we communiceren de cijfers maandelijks; hierdoor blijft er tijd over voor je eigen bedrijf.

Google AdWords is toch zonde van je geld?

Deze opmerking horen wij vaker! Soms is het in het verleden mis gegaan bij bedrijven omdat ze zelf zijn gaan experimenteren of omdat er een bureau met weinig kennis aan is gaan werken; dit is inderdaad zonde van je geld en erg jammer!

Echter, door gericht campagnes op de stellen met duidelijke doelstellingen kan er met een minimaal budget al een maximaal resultaat behaald worden. Het heeft allemaal te maken met Google AdWords kennis en het continue bijhouden van wijzigingen vanuit Google. Harundo richt zich op 1 specialiteit waardoor wij altijd up-to-date zijn als er wat nieuws wordt uitgerold vanuit Google. Met deze know-how zijn onze klanten altijd voorloper in de markt als het gaat om Google AdWords.

Wat is het verschil tussen Google AdWords en Zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie werkt op de langere termijn, mits je er voldoende tijd en aandacht aan besteed. Het brengt meer organisch en refererend verkeer naar je website als je het goed uitvoert. Toch is de uitvoering niet kosteloos en schommelen de SEO posities regelmatig.

AdWords is een snelle manier om resultaat te behalen omdat je gericht kunt adverteren. Binnen een dag sta je bovenaan de zoekresultaten van Google en kost het je pas geld zodra mensen klikken op je advertentie.

Heeft Google advertenties alleen zoekadvertenties/tekstadvertenties?

Het antwoord is nee. Google AdWords bestaat o.a. uit zoekadvertenties door middel van tekst, maar heeft ook connecties met een gigantisch netwerk voor bannering en remarketing campagnes (mensen een banner laten zien die je website hebben bezocht). Websitehouders kunnen zich aanmelden bij Google zodat er op allerlei sites geadverteerd kan worden, hiermee is het bereik van Google enorm.

Ook als er sprake is van een webshop dan biedt Google nog mogelijkheden tot ‘Google Shopping’. Voor webshops een onmisbare functie!

Wat is Google AdWords?

Google AdWords is de beste manier om gericht te adverteren; bezoekers van Google geven precies aan waar ze op zoek naar zijn, hier speel je op in en als de match goed is tussen zoekwoord en advertentie dan verschijnt je advertentie in Google. In een notendop, zonder technische kennis is dit het principe van Google adverteren.

Een ander voordeel van Google adverteren is dat het goed meetbaar is; je ziet op welke zoektermen mensen zijn binnengekomen en of er conversie uit is gehaald, direct of indirect.