Wat zijn de Ads-trends in 2019?

In 2018 zagen we bij Harundo grote veranderingen op het gebied van betaald adverteren in Google. Niet alleen veranderde het zoekmachinebedrijf de naam van zijn advertentieplatform van Adwords naar Ads, maar ook introduceerde het tal van nieuwe functionaliteiten en campagnetypen. Naar verwachting borduurt 2019 voort op de reeds vorig jaar ingezette trends.

Wat zijn de Ads-trends in 2019?

Nog meer automatisering

Al in 2018 schreven we over de toenemende trend van het automatiseren van advertenties. Inmiddels is automatisering al behoorlijk ingeburgerd in de advertentiewereld. En dat lijkt het komende jaar alleen maar meer te worden.

Google wil het iedereen zo makkelijk mogelijk maken om efficiënte advertentiecampagnes te ontwikkelen en neemt de gebruiker hierdoor steeds meer handmatig werk uit handen.

Betekent dit dat advertentiespecialisten overbodig worden? Het tegendeel is waar, zo zeggen experts. Meer dan ooit zijn specialisten nodig om alle automatisering in goede banen te leiden.

Nog meer A/B-testing

A/B-testen zijn de laatste jaren erg populair. Dat heeft een goede reden, want deze handige splittesten laten zien welke variant van een advertentie beter werkt en resulteert in een hogere conversieratio.

Zo kan het zijn dat een iets andere kop ervoor zorgt dat 5% meer gebruikers doorklikken. Door continu te A/B-testen, kun je steeds meer toewerken naar de perfecte advertentie.

In 2019 is A/B-testen belangrijker dan ooit om advertentiecampagnes efficiënter te maken en geen advertentiebudget weg te gooien aan strategieën die niet optimaal werken.

Nog meer remarketing

Remarketing is een zeer effectieve methode waarmee je eerdere bezoekers van je website opnieuw benadert met een gerichte advertentie. Statistieken wijzen namelijk uit dat nog geen 2% van de gebruikers converteert bij het eerste bezoek.

Dat maakt remarketing het ideale instrument om de overige 98% over te halen. Zodat ze die bij een 2e, 3e of 4e contactmoment met jouw merk wellicht wél overstag gaan. In 2019 wordt verwacht dat adverteerders in toenemende mate gebruik maken van deze marketingmethode.

Nog meer nieuwe Ads-functies

In 2018 hebben we heel wat nieuwe functies gezien op het Google Ads-platform. Ook het komende jaar zal daar naar verwachting sprake van zijn. Volgens specialisten kunnen we niet alleen nieuwe advertentietypen, maar ook nieuwe soorten rapporten en tools tegemoet zien.

Ook voorspellen zij dat Google advertenties op steeds meer manieren gaat laten terugkomen in de zoekresultaten. Dus niet alleen boven en onder de lijst met organische resultaten, maar ook in onderdelen als Maps, Knowledge Panels en de Answer Box. Wordt ongetwijfeld vervolgd!

Terug naar overzicht