Contentcreatie en adverteren: een krachtige combinatie

Al jarenlang zetten experts contentcreatie en adverteren tegenover elkaar als twee verschillende manieren om bezoekers te genereren en klanten te binden. In de visie van Harundo sluit de ene methode de andere niet uit: beide hebben ze hun eigen voordelen en kunnen ze elkaar zelfs aanvullen en versterken. Dit zijn 4 manieren waarop een gecombineerde inzet van content en advertenties kan leiden tot een win-winsituatie voor jouw bedrijf:

Contentcreatie en adverteren: een krachtige combinatie

Creëer betere landingspagina’s voor een hogere conversieratio

Slaag jij er met de juiste advertenties elke keer weer in om veel geïnteresseerde bezoekers naar je website te krijgen? Dat is mooi, maar hiermee ben je er nog niet. Uiteindelijk gaat het immers om de volgende stap – dat wat de bezoekers doen als ze eenmaal op je website zijn aanbeland.

Je wilt dat ze hier een actie ondernemen. Denk aan het inschrijven voor je nieuwsbrief of het plaatsen van een bestelling. De kans hierop is veel groter als je ze naar een speciaal hiervoor geschreven landingspagina stuurt. Besteed veel aandacht aan je content op landingspagina’s en je zult merken dat je veel meer leads uit je advertenties haalt.

Genereer snel lezers voor je content met advertenties

Gebruik jij content marketing als strategie om meer bekendheid te vergaren bij de doelgroep en trouwe klanten op te bouwen? Een prima strategie, maar zeker als je net begint kan het lange tijd duren voordat je resultaat ziet van je werk.

Het kan daarom geen kwaad om je content met gerichte advertenties een zetje in de rug te geven. Laat je doelgroep door te adverteren kennismaken met je content en bouw zo in korte tijd een groot publiek op. Beginnen mensen je content steeds vaker te delen, dan kun je geleidelijk stoppen met de advertenties.

Gebruik inzichten uit zoekwoorddata voor beide platforms

Adverteren doe je op bepaalde zoekwoorden. Net zoals je deze verwerkt in de content die je schrijft. Het idee hierachter is simpel: de zoekwoorden symboliseren de achterliggende intentie van de gebruiker. Het maakt op zich niet uit of die op een advertentie of een organisch zoekresultaat klikt. Bij vergelijkbare zoekwoorden is de gebruikersintentie vaak hetzelfde.

Je kunt bij het schrijven van je content daarom je voordeel doen met inzichten uit zoekwoorddata van je advertentiecampagne. Vice versa werkt het ook. Analyseer welke termen in je advertenties goed werken en veel kliks genereren. Je kunt deze vervolgens weer gebruiken in je content (bijvoorbeeld in de titel om een hogere doorklikratio te realiseren).

Neem zoveel mogelijk ruimte in de zoekresultaten in beslag

In de wereld van zoekmachine optimalisatie en adverteren in Google draait alles om SERP real estate; in andere woorden de totale hoeveelheid ruimte die jouw merk in beslag neemt in de zoekresultaten.

Sta jij voor een bepaalde zoekopdracht zowel bovenaan in de advertenties als in de organische resultaten? Dan is het logisch dat je meer kliks krijgt dan andere websites die lager staan of zelfs maar één keer in de resultaten worden vermeld.

Zeker in de mobiele zoekresultaten kiezen gebruikers door het kleinere schermformaat nog eerder voor de bovenste resultaten. Zorg er daarom voor dat je hoog scoort op zowel betaalde als organische posities – door een gecombineerde inzet van advertenties en sterke content!

Terug naar overzicht